onsdag 22. januar 2014

Ståa, starten eller Let the Games Begin........

Sånn er ståa, starten på hele det fordømte prosjektet jeg sikkert kommer til å hate mer enn Olav eller Trelle, eller hva de nå het, hatet, den gang svartedauen eller pesten forsuret miljøet for alle. Ståa, starten, slutten.
Velkommen til Ground Zero.

Her er jeg.
Tjukkesmukka, fordi jeg har troen på at under lagene med fett, skjuler det seg en gaselle som venter på strutte, eller i hvert fall en helt allright og alminnelig slank person, som skulle tatt seg i tak for lenge siden. Hun skulle rett og slett tatt seg i nakken, og på god gammeldags måte tatt seg skikkelig sammen.
Det har hun ikke.
Hvorfor hun ikke bare har gjort det vites ikke. Mulig det er en kombinasjon av dårlig impulskontroll, mangel på ambisjoner, null selvdisiplin, dårlig tid, latskap, gamle joggesko, mye vind, deilig sofa eller en annen glimrende og heldekkende grunn.
Det er jeg sikker på.

Nå er starten.
Jeg har etter 5 Grete Rohde kurer, 3 fødsler, 2 suppekurer og et hav av nutrilettbarer innsett at jeg klarer ikke ta meg sammen på den måten. Det er umulig for meg.
Derfor har jeg gått til det skritt å kjøpe meg en personlig trener. Jeg har gitt henne all makt og fri til å gjøre alt hun vil med meg, innenfor sømmelighetens grenser selvsagt. Jeg skal være hennes trofaste tjener, og trene og spise det hun gir meg beskjed om.
Jeg har umyndiggjort meg selv, og innsett at noen gang kan man ikke ha kontrollen selv.

Kravet mitt; Jeg skal ned i vekt, og i utgangen av sommeren 2014 skal 30kg være gesvunden, gefahren.
Det er starten, begynnelsen og fortsettelsen.
Videre tør jeg ikke tenke, ikke ennå.

Her er de stygge tallene;

Tjukkesmukka

17. januar
130,6 kg
Fettprosent på over 52
Fysiologisk alder på 51
BMI 52

Joggeskoene er innkjøpt.
Sånn ting til Iphone rundt armen i, og nytt headsett kjøpt.
9000 er betalt til personlig trener.
Jeg er klar, men ikke klar over, hva jeg har satt i gang.
Dette blir tøft.

Let the Games Begin.

 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar