søndag 26. januar 2014

Dag 5

Fredag 24.januar

Våknet opp og kunne røre meg fritt. Jeg tenkte; er jeg i form nå?
Illusjonen brast kraftig noen timer senere, svettende, pustende og stønnende over mølla.

Nei, jeg er ikke i form!!!

Når blir jeg i form?
Tar det 2 uker, 1 mnd, 1 år, et liv??

Trening er ferskvare, hørte jeg engang noen sa.
Idioti.
Trening burde vært hermetiserbart.

Jeg er fremdeles ikke sulten. Selv om jeg snakker om trening i mat-termer.
Jeg er ikke sulten, jeg er ikke sulten.
Jeg har lyst på godteri og brus og pottis.

Pust ut, pust med magen.
Med triste øyne tar jeg frem en boks vaniljekesam.
Men tristheten varer ikke lenge.
Egentlig var jeg ikke trist heller.
Jeg prøver bare å være litt dramatisk.
Det er jo ikke morsomt å lese om alt går bra.
Folk vil ha brød og sirkus.
Her serveres kun proteinbrød, sirkus skal vi nok fikse, etterhvert.

Men altså, det går bra, nesten for bra.
Jeg vet det vil smelle.
Når smeller det?

(Dette innlegget skulle vært illustrert av illustrasjoner av brød og sirkus. Telefonen min har ikke lyst til det, derfor blir det ikke noe av. Forestill deg istedet meg, først med triste øyne, så blide, for det var jo bare tull. I ene hånden har jeg en brødskive, proteinbrød, i den andre hånda en lærpisk som geileder en elefant. Ser du det for deg? Det klarer ikke jeg!)

1 kommentar: