torsdag 23. januar 2014

Dag 2

21.januar

Lagt er lagt, tenkte jeg idet vekkerklokka ringte og det var på tide å tusle seg inn på badet. Kroppen ville ikke lystre, og belønnet ethvert forsøk på rørelse med intense smerter i lår og armer.
Tuslinga ble byttet ut med en slags rulle, noen stønn og intens banning.
Doturen var risikosport, idet jeg måtte slippe meg ned, i fritt fall, fra en del meters høyde. For ikke å snakke om å komme seg opp igjen.

Takk for det!

Man kjenner at man lever!!

Men ellers går det greit.
Det vil si det gikk ganske greit helt frem til klokka 10.
Jeg hadde selvfølgelig meldt meg på gruppetime med Corebar.
Det har jeg og vært med på før, i ett tidligere liv.
Jeg synes gruppetimer er ganske allrighte.
Jeg stiller meg helt bakerst, bak en søyle, og dasser med, litt i mitt eget tempo. Jeg eier ikke en flik av spore til koordinasjon, snubler og stønner, med tunga konsentrert i munnviken, men det bruker ikke gjøre noe.
De 10 damene foran meg har koordinasjon og spenst for oss alle.

Det må være karma.

Det hadde seg slik at akkurat denne dagen var det bare jeg som hadde tenkt å trene Corebar.
Fjær i hatten for meg, og dolkestøt i ryggen på latsabbene.
Men da var det det poenget med usynlighet og gjømme seg bak en stolpe borte.
Man blir ikke mer synlig enn når man er ALENE på gruppetime.
Manglende evne til koordinasjon og haltende rytmesans, det vises når man trimmer med Queen of Bars, ALENE.
Queen of Bars, aka instruktør, aka personlig trener har sikkert sjelden danset foran en mer utrent og ukoordinert person. Jeg er sånn at hvis jeg skal stå på en fot sammen med andre, gjør det oppgaven mye verre om de andre er ustøe. Og holde takten sammen meg må være totalt umulig. Det er faktisk en grunn til at jeg ikke danser.

Trøsten er at forbedringspotensialet er stort.
Det har vært verre om kunne sagt at; Nei, her kan man ingenting gjøre. I mitt tilfelle; Jo, her kan det bare bli bedre.
Klapp på skulderen til meg, dag 2 med trening, check.
Diett går bra -check-
Livet smiler, i hvert fall fra halsen og opp.
Resten av kroppen er for tiden uten forbindelse.

Hva har jeg lært så langt??

1. Trening gjør overaskende vondere enn jeg husket
2. Det er litt kleint å være alene på gruppetime
3. Det går helt fint å gå på diett i 2 dager.
4. Skyr er genialt å spise.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar